Top
Menu Luk

Husk online markedsføring i din forretningsstrategi


En forretningsstrategi indeholder mange forskellige elementer, men det er ikke dem alle, der er uundværlige. Det er især vigtigt at have styr på din plan for forretningens online markedsføring, fordi det er grundlaget for, hvordan du eksempelvis skal:

  • Øge omsætningen.
  • Få flere kunder.
  • Tiltrække leads.
  • Skabe flere henvendelser.
  • Opnå flere tilmeldinger til nyhedsbrevet.
  • Få flere medlemmer til kundeklubben.

Det kræver konkrete og målrettede tiltag at opnå resultater gennem online marketing, fordi der findes flere forskellige tiltag, som blandt andet annoncering og søgemaskineoptimering.

Tag udgangspunkt i dine mål

Dit mål og dine kunders behov er udgangspunktet for din online markedsføring. Hvad er det for et behov, dine produkter eller services skal dække hos brugerne? Det er vigtigt, du kender svaret på det, hvis du skal sælge dem til personer, som har brug for det.

Din online markedsføring kan eksempelvis være:

  • Annoncering på Google.
  • Annoncering på sociale medier, som Facebook og Instagram.
  • Søgemaskineoptimering (SEO).
  • Email-marketing, herunder nyhedsbreve.

Det vil variere, hvad der er mest relevant for dig at fokusere på, fordi det kommer helt an på, hvad du vil opnå. Ønsker du hurtige resultater, som eksempelvis flere kunder inden for en bestemt tidsperiode, er det oplagt at annoncere på eksempelvis Google. Her er der mulighed for at tilbyde dine produkter eller services i forbindelse med specifikke søgeord. Det sikrer, at din virksomhed kun bliver vist i relevante søgninger, hvor der er størst mulighed for at skabe en konvertering.

Du vil opleve, at det er svært at komme uden om at fokusere på online markedsføring, hvorfor det er altafgørende at tænke markedsføring ind i den overordnede forretningsplan.

Der er altid hjælp af hente hos specialister på et marketingbureau, som har både viden og erfaring med at planlægge og eksekvere online markedsføringskampagner. Du vil opleve kompetente og engagerede medarbejdere, som ved, hvad der virker, når din virksomhed skal markedsføres online.