Top
Menu Luk

3 gode råd til dig, som skal vælge din online samarbejdspartner


Der er stort set uendelige muligheder, når du skal vælge en samarbejdspartner, der kan styrke dine online aktiviteter. Problemet er bare, at der kan være stor forskel på de forskellige online bureauer, selvom de på papiret laver det samme.

Det er derfor altid en god idé at lave en form for baggrundstjek, inden du beslutter dig for, hvem der skal være din fremtidige samarbejdspartner. Her er 5 gode råd, som du med fordel kan benytte dig af, før du vælger din online samarbejdspartner.

Lav research om din fremtidige online samarbejdspartner

1. Udforsk virksomhedens online kanaler

Efterhånden er det blevet normalt, at dine interessenter udforsker dine online kanaler, som eksempelvis virksomhedens hjemmeside, Facebook-profil, Instagram-profil osv., før de tager kontakt til dig. Formålet er at få et indblik i din virksomhed, samt hvad der differentierer dig fra dine konkurrenter.

Ofte sker det første møde via hjemmesiden, hvilket sætter høje krav til den, fordi den på få sekunder skal overbevise de besøgende om, at de skal vælge at samarbejde med netop din virksomhed. Siden skal fremstå moderne, tidssvarende, troværdig og brugervenlig. Det er er derfor en oplagt mulighed at samarbejde med et webbureau, som har en hjemmeside af høj kvalitet, fordi det vil være det mest naturlige, når de skal være med til at udvikle din virksomheds online identitet.

2. Undersøg virksomhedens referencer

Det er en god start at udforske online bureauets egen hjemmeside, men samtidig kan du få et større indblik i, hvad de kan, hvis du tager et kig på deres cases/referencer. Du kan dermed se, hvad de har lavet for andre kunder, så du får et bedre overblik over, hvilke kompetencer og evner, de har.

Samtidig er det en fordel at samarbejde med et bureau, som har erfaring, fordi de med stor sandsynlighed har skulle løse langt flere udfordringer og problemstillinger, end et bureau med mindre erfaring.

3. Undersøg, hvad løsningen indeholder

Ofte vil der være forskel på, hvad en webløsning indeholder, alt efter hvilket online bureau, du vælger at samarbejde med. Du skal derfor undersøge, hvad der er med i pakken, når du køber en webløsning. Det er blandt andet relevant at vide, om bureauet yder løbende support, og om de tilbyder hosting af din løsning. Du skal også sikre, at du nemt selv kan redigere og optimere løsningen, så det ikke altid er bureauet, som skal gøre det.

Samtidig skal du være opmærksom på, om løsningen er:

  • udviklet med responsivt design, så den kan besøges fra computer, smartphone og tablet.
  • fremtidssikret, så den løbende kan optimeres til at følge med udviklingen.
  • hurtig, så dine brugere ikke skal vente på, at en side indlæses.
  • driftsikker, så hjemmesiden eller webshoppen er pålidelig og stabil.

Hvad kan rådene bruges til?

De 3 gode råd kan du bruge som en rettesnor for, hvad du skal kigge efter, inden du vælger et online bureau som samarbejdspartner. Det kan give dig et indblik i, hvilke brancher de tidligere har arbejdet inden for, samt hvilke typer af webløsninger de har designet og udviklet. Samtidig er det vigtigt, at du har en rolig og god mavefornemmelse, når du vælger en online samarbejdspartner. Du skal føle tryghed, at de kan bidrage til at udvikle og skabe vækst i din forretning.